Det var en gang i grønnsakland......

Torsdag 26. september gikk den årlige grønnsakfesten av stabelen

Hvert år i september markerer vi i Imekollen naturens overflod av ferske grønnsaker. Avdelingene har ulike opplegg der de forteller og smaker på årets avling av frukt og grønnsaker.

Opplegget ender med en stor grønnsakfest for alle barna.

Hvert år dramatieserer vi et selvdiktet grønnsakeventyr. Årets eventyr het "Eventyret om grønnsakene som skulle på fest". Førskolebarna hadde på forhånd pyntet hver sin grønnsak som hadde roller i eventyret. Hedersgjesten på festen var den store ballettdanserinnen Bella Belissimo Blomkål. Ellers deltok Petter Potet, Bodil Brokkoli, lille Pernille Persille og mange flere. Men under broa lurte det sinna trollet Kåre Kålrabitroll. Førskolebarna beveget "grønnsakskuespillerne" med stor entusiasme. Heldigvis endte eventyret godt og alle kom trygt fram til festen.

Så var det lunsj for både tilskuere og skuespillere. Maten var selvfølgelig suppe med mange typer grønnsaker som barna selv hadde skåret opp.