Vi er godt i gang

Barnehageåret 2016-17 er allerede godt i gang. De nye ser ut til å ha slått seg til ro med det nye "livet" og vi gleder oss til alt det spennende som skal skje framover.

Hele våren har vi brukt til å forberede dette nye barnehageåret. Dersom dere går inn på fanen "om oss" og klikker på planer, så kan dere lese årsplann og virksomhetsplanen.

Det er flott og spennende å ta imot nye barn. Hestehoven har denne høsetn begynt med ny tilknytningsprosedyre med minst 5 tilvenningsdager. Det har fungert svært bra. De små har funnet seg godt til rette, spiser, sover, leker og får et fang når de trenger det. De blir kjent på avdelingen, med lekene, de voksne og uteplassen. Det er nok for dem.

De store barna, som også består av flere 2-åringer, er i full gang med turer i nærområdet, samlinger og lek. Denne og neste uke er det full fart med Folkehelseuka. Torsdag 1. september har vi aktivitetsdag med mange spennende aktiviteter. Da serverer vi sunn og spennende mat. Sunn mat blir det også på programmet hele neste uke. Sunn mat er viktig for oss i Imekollen, så vi er glade for at departementet har satt i gang denne markeringen.

Dere finner flere gode tilbud for både voksne og barn i Mandal denne uka.

Førskolebarna fikk være med på vitendag på Buen på tirsdag. Dagen ble arrangert av Agder Prosjektet. Det var mye spennende å prøve seg på . Etterpå tok vi en "topptur". Turen gikk til Stangheia, barneklokka og kanonmuseet. Det er viktig å få del i litt av Mandals historie.

Vi minner allerede nå om foreldremøtet onsdag 14. september kl 19-21. velkommen!