TUR TIL DYREPARKEN

8. mai lastet vi opp to busser med vogner og seter og barn og mat og voksne og dro på dagstur til Dyrparken.

Det ble en flott tur på tross av litt vind og noen dråper regn. Heldigvis var været bedre i Kristiansand enn i Mandal denne dagen. Vi delte oss i mange små grupper, slik at det skulle være lettere for barna å bestemme hvor de ville gå. Derfor fikk barna ulike opplevelser denne dagen.

Mating av løvene var flott å se på. Det var spennende å se når løvene hoppet opp etter maten. Dyrepasseren var veldig flink til å fortelle om dyra. Noen fikk oppleve flere store tigre på nært hold. De små koste seg hos gårdsdyra på Kutoppen. Innimellom var det godt å varme seg hos Julius og slangene. Vi så både jerv og ulv i den norske villmarka. På denne tida av året er det nokså stille i Kjuttavika og Kardemommeby. Derfor var det fredelig å spise mat i huset til tante Sofie. En av gruppene opplevde en sjørøverøvelse. De ble nesten sjanghaiet av en av sjørøverne på Den sorte dame. Det var en flott dag.