MISJONSMARKEDET 2014

Det kom inn 26 949 kroner

I flere uker har vi forberedt oss til denne dagen.Barna har malt, tegnet og laget fine ting som foreldrene kunne kjøpe. Nytt av året er Geiteramsen sin deilige frokostblanding, til salgs for 50 kroner pakken. Den smaker knasgodt. Vi skulle også selge middag til alle gjestene denne dagen. Derfor har vi kuttet, kokt og stekt i to hele dager: 20 purrer, 60 gulrøtter, 20 kilo kyllingfilet, paprika, bacon og mye mer.

Etiopia er årets land i Barnas Mijsonsprosjekt. Vi får hjelpe til med oversettelse av Bibelen, gi penger til søndagsskolearbeidet og hjelpe slik at unge mammaer og de nyfødte babyende deres får det bedre. De siste ukene har vi lært litt om Etiopia og hvordan folk lever der. Vi har smakt på maten, injerra wått og honningbrød. Vi har tegnet flagg, sett film og øvd oss på noen amhariske ord.

Imekollen-barnas foreldre har også forberedt seg. De har kommet med mange gevinster til utlodningen. Flere har bakt deilige kaker til salget. Barnehagen betaler for ingrediensene til middagen.

Onsdag 22. oktober var endelig dagen der. Barna hadde pyntet seg og flere uttrykte at de ikke hadde sovet hele natta. De gledet seg slik til foreldrene og besteforeldrene skulle komme på besøk. Presis halv tre kom de første gjestene og etter kort til var barnehagen full av mat og prat. Hos oss er det altså slik at foreldrene gir for så å kjøpe dyt tilbake. Det kan vi kalle giverglede. Mange skal få glede av disse pengene.

Vi er utrolig stolte av å kunne fortelle at den foreløpige summen på innsamlingen er kommet opp i  26 949 kroner!!!

Tusen takk til foreldre og besteforeldre. Dere er fantastiske. Og tusen takk til personalet for en utrolig flott jobb. Studentene fra UIA var uunnværlige denne dagen: Takk til Heidi, Ingvild, Kamilla og Bodil for positiv holdning og super jobb. Takk også til Rema-butikkene i Mandal, Kiwi, Matrkoken på Ime, Salvesen og Vivo for gaver til loddsalget.

Samarbeidsutvalget i Imekollen har bestemt at de innsamlede midlene skal deles på tre prosjekter:

• Norsk Luthersk Misjonssambans Barnas Misjonsprosjekt i Etiopia
  • "Ja til et verdig liv". Brnehjemmet vi støtter i Ukraina.
  • "Stefanusbarna" i Kairo. Mamma Maggis arbeid for barna i søppelbyen i Kairo.

TUSEN TAKK FOR EN FLOTT INNSATS