EVENTYRMÅNEDEN ER I GANG

Besøk av Asbjørnsen og ei kone og hennes to barn.

Gymrommet er tryllet til en flott teaterscene og for å komme inn går du gjennom en flott tyll portal. Inne i "eventyrrommet" var det en magisk stemning, dempet musikk og rolig atmosfære. Konemor (Kristin) satt og strikket i gyngestolen mens hennes to barn (Amalie og Cecilie) satt og slappet av på et saueskinn. Plutselig banket det på døra og på trammen stod selveste Peter Christen Asbjørnsen og lurte på om han kunne få husrom for kvelden? Vel, kona var litt betenkt, men hvis han kunne ta til takke med en enkel brisk og husmanskost så var han velkommen. Men hva var det som fikk en mann til å vandre tundt langt ute på landet? Jo, han samlet på eventyr. Asbjørnsen lurte på om kona hadde et å fortelle som han kunne skrive ned i boka si. Jo, kona brukte å fortelle om "Askeladden og de gode hjelperne". til barna om kvelden.

Vi fikk høre litt av eventyret, resten skal vi lese og fortelle siden. Det var en "allatiders" start på eventyrmåneden. Her har vi et par bilder