FLERKULTURELLFEST

Lunsjbuffeen bugnet over av deilig mat fra mange land. Litauen, Kosovo, Island, Afghanistan, Spania, Norge og Frankrike.

I dag har vi hatt flerkulturell fest i barnehagen. Først hadde vi en samling i gymrommet som startet med at vi så på alle flaggene til de landene som er representert i barnehagen. Kristin hadde også funnet et eventyr fra Iran som hun fortalte med stor innlevelse og viste bilder til. Det var eventyret "Den tåpelige påfugelen".

Så var det duket for matgilde. Barna og de voksne koste seg med masse god mat. Fra Frankrike ratatouille (grønnsaksaus) med pasta. Fra Spania: omelett. Fra Afghanistan: kabuli Pulao (risrett med lammekjøtt, rosiner og raspet gulrot). Fra Island: kakaosuppe med kavringstrø. Fra Kosovo: manita (kjøttboller) + speca dolma (fylt paprika). Fra Litauen: fokostkake med syltetøy og rømme, i tillegg spennende soppkjeks med sjokoladetrekk.  Fra Norge: grovbrød med ost og smør.

Vi vil rette en stor stor takk til alle dere som var behjelpelig med å lage til dette herlige festbordet for oss. Dette vil vi gjenta til neste år.