MISJONSMARKEDET 2016

Tusen takk for et kjempe flott resultat. kr 24.609,-.

Årets misjonsmarked ga oss et super flott resultat med hele kr 24.609,- som vi har delt videre til våre prosjekter: Kina, NLM. Med hjerte for India og Stefanusbarna. Vi har lyst å rekke en stor takk for at dere foreldre og venner av Imekollen Barnehage støtter så godt opp om å gi gevinster til basaren og komme på selve Misjonsmarked-dagen. Det er vår "juleaften og 17.-mai" på en dag.

"Dagen før dagen" begynte det å dra seg til med god lukt fra kjøkkenet. Sjefskokken Aud begynte å steke på herlig kylling og bacon som skulle være i hovedretten "Fykande Jakob". Selve lukten begynner å skape god stemning. Vel, på selve dagen er det mange hjelpere med i sving med bl.a oppskjæring av diverse grønt til salaten. En har ansvar for riskoking. Noen "rigger" avdelingene for "resturant-look". Gevinster stilles ut etter beste skjønn. Vel, mange passer heldivis barna mens alt dette er i sving. I gymsalen stilles barnas kunst ut. I år hadde Hestehovenbarna malt på kanvas vesker. Blåveisen hadde laget spisebrikker med bilde av seg selv og tegnet seg selv. De yngste på Blå laget en koselig lyslykt. Hvitveisen hadde tenkt på fuglene og laget foringsbrett med mat. Ellers er et kjekt stoppested "Fiskedammen". Her kan en vinne så mangt. Et rykte sa at det var mye kjekt å "fiske" - herlig.

Mange benytter anledningen til å kjøpe hjemmelaget middag som altså var en herlig kyllingrett "Fykande Jakob". Det er trivelig å gå rundt å hilse på folket og høre den gode drøsen det var rundt bordene og ellers. Etter middagen var det god anledning til å kjøpe seg et kakestykke eller to. Eller hvis en heller ville ha kanelsnurrer eller "S" så kunne en velge det. Til slutt i programmet er det den store basaren. I år var det veldig mange fine gevinsgter og det var mange som ble glade. Men noen syns det er vanskelig å se at andre vinner og ikke "jeg". Men nye muligheter til neste år. Vel blåst for i år og TUSEN TUSEN TAKK "ALLE MANN".

mange små hjelpende hender :)

"Hum, lurer på om æ vinner noe a dette?"