JULEFEST I BARNEHAGEN

Årets julefest gikk av stabelen i på tirsdag.

Julefesten begynte egentlig på mandagen når Gunn Sissel med flere tilberedte to store kalkuner som skulle serveres dagen etter på. Barna kom festpyntet tidlig om morgenen og avdelingene ble pyntet til fest. Vi hadde samling i gymrommet der vi fikk høre julevangeliet formidlet ved Kristine. Hun viste figuer av Josef, Maria og Jesusbarnet. Vi sang sanger som passet til figuren. Det ble en fin stund sammen.

Kalkunmiddagen ventet på oss etterpå. Det smakte fantastisk godt, et "herremåltid". Kalkun, poteter, rosenkål, gulrøtter, waldorfsalat og på toppen herlig saus.

Juletregang var neste post på programmet. Vi har øvt på mange julesanger, men det er nok "På låven sitter nissen" som synges lettest. Julenissen tok turen innom med gaver, og det var stor stas. Nissen hadde med pepperkakehjerter, clementiner og en eske med drops. Vi avsluttet feiringen med "O jul med din glede".

Tre festpyntet jenter                                                      Meny på julefesten

Yes, vi fikk besøk av en hyggelig nisse.

Vi ønsker med dette en velsignet julehøytid og et godt nytt år. Så gleder vi oss til 2015 og alt det spennende vi skal oppleve her i barnehagen.